BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, June 7, 2010

5 Tips Menjadi Individu Popular

1. Memberi salam

Lafaz, Assalamualaikum sudah memadai. Namun yang lebih baik ialah, Assalamualaykum warahmatullahi wabarokatuh.

Abu Hurairah (semoga Allah redha kepada beliau) melaporkan Rasulullah (selawat dan salam buat beliau) berkata :

لَا تَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّى تُؤْمِنُوا وَلَا تُؤْمِنُوا حَتَّى تَحَابُّوا أَوَلَا أَدُلُّكُمْ عَلَى شَيْءٍ إِذَا فَعَلْتُمُوهُ تَحَابَبْتُمْ أَفْشُوا السَّلَامَ بَيْنَكُمْ

“Kalian tidak akan masuk surga hingga kalian beriman, dan tidaklah kalian beriman hingga kalian saling menyayangi. Mahukah kalian aku tunjukkan atas sesuatu yang mana apabila kalian mengerjakannya niscaya kalian akan saling menyayangi. Sebarkanlah salam di antara kalian.” (Sahih Muslim)

2. Berjabat tangan (kecuali orang yang halal dinikahi).

Al Bara` (semoga Allah redha kepada beliau) melaporkan Rasulullah (selawat dan salam buat beliau) berkata :

مَا مِنْ مُسْلِمَيْنِ يَلْتَقِيَانِ فَيَتَصَافَحَانِ إِلَّا غُفِرَ لَهُمَا قَبْلَ أَنْ يَفْتَرِقَا

“Tidaklah dua orang muslim bertemu lalu berjabat tangan kecuali Allah akan memberi ampunan kepada keduanya sebelum keduanya berpisah.” (Sunan Abu Dawud, dinyatakan hasan oleh Al-Albani dalam Shahih Al-Jami’ )

3. Senyum dan menunjukkan wajah yang manis

Abu Jurai Jabir bin Sulaim (semoga Allah redha kepada beliau) melaporkan beliau mendengar Rasulullah berkata :

"Janganlah engkau remehkan perkara ma'ruf, berbicaralah kepada saudaramu dengan wajah yang penuh senyum dan berseri, sebab itu bagian dari perkara yang ma'ruf. Angkatlah sarungmu hingga setengah betis, jika tidak maka hingga kedua mata kaki. Dan janganlah engkau julurkan sarungmu karena itu bagian dari sifat sombong, sesungguhnya Allah tidak menyukai sifat sombong. Jika ada seseorang yang mencela dan memakimu karena cela yang ia ketahui darimu, maka janganlah engkau balas memaki karena cela yang engkau ketahui padanya, karena hal itu akan memberatkannya (pada hari kiamat)." (Sunan Abu Dawud)

4. Bertanyakan khabar dan selalu mendoakan kesejahteraan saudara kita.

5. Mengucapkan perkataan yang baik

Abu Syuraih al-Khuza'i (semoga Allah redha kepada mereka) melaporkan Rasulullah (selawat dan salam buat beliau) pernah berkata :

"Barangsiapa beriman kepada Allah dan hari akhir hendaklah dia berbuat baik kepada tetangganya. Barangsiapa beriman kepada Allah dan hari akhir hendaklah dia memuliakan tamunya. Dan barangsiapa beriman kepada Allah dan hari akhir hendaklah dia mengucapkan perkataan yang baik atau diam." (Sahih Muslim)

Rasulullah suka perkataan yang baik (optimis dan bersangka baik) dan membenci buruk sangka.

Anas bin Malik (semoga Allah redha kepada beliau) melaporkan Rasulullah (selawat dan salam buat beliau berkata :

"Tidak ada 'Adwa dan tidak ada thiyarah, aku tertarik dengan Al fa'l (optimisme) yang baik, dan optimisme yang baik adalah perkataan yang baik." (Sunan Abu Dawud)

MILLIONAIRE MINDSET

Thursday, May 20, 2010

MATLAMAT HIDUP


“AhLanWaHSahLan” dan salam sejahtera.

Kejap celik dah pertengahan tahun…padahal baru je sambut raya haji…ops ni nak masuk raya lagi tak lama lagi puasa. Siang rasa sekejap sahaja. Sibuk uruskan perniagaan dan jumpa para sahabat.

Sejak kebelakangan ni, ramai yang tanya saya pasal matlamat hidup saya. Ada sekali tu saya terkena lah masuk seminar MLM…tu pun kena umpan lain…seorang cina merangkap Upline dengan tangannya bersandar di belakang kerusi tanya saya ” What is your Goal” ( apa matlamat kamu ).

Sebelum saya menjawab dia tanya orang lain terus…kelam kabut cina tu gelabah dan tak fokus. Nasib baik saya tak jawab sebab kalau tak pening kepala dia tak faham. Frekuensi kami berbeza jadi mana boleh memahami antara satu sama lain.

Terus terang saya katakan , presentasi MLM tersebut tidak tertarik langsung. Syarikat dari US, jadi saya fikir mungkin ini salah satu dakyah dan membantu ekonomi bangsa yang mencetuskan keganasan terhadap negara susah.

Dalam facebook pun ramai yang bercerita pasal matlamat hidup…Kejarlah matlamat hidup…buat $$$ banyak-banyak…

Saya masih ingat lagi 5 tahun lalu…waktu itu saya hanya di pisahkan dengan matlamat hidup dengan nafsu hidup dan memang benar…saya di ambang kejahilan. Mana taknya…baca buku semua yang berkaitan dengan kekayaan, berjaya, jutawan….

Ada satu buku yang saya baca dia buat kajian, manusia mempunyai banyak matlamat hidup dan statistik tertinggi ditunjukkan :

Duit – 98%
Harta -75%
Pangkat – 64%
Keluarga – 70%
Perumpuan -40%


Rata-rata ramai yang tak tahu matlamat hidup dan sebenarnya apa yang dikajikan itu semuanya adalah ” Keperluan Hidup”. Duit bukan matlamat hidup malah ia hanya keperluan hidup.

Sebab itu duit tidak menjamin kebahagiaan. Dulu saya tengok artis-artis yang kawin cerai saya hairan…kenapalah depa ni…tak cukup ke padahal duit berjuta-juta…artis barat setiap kali bercerai dapat pampasan 50 juta macam bekas bini Will Smith.

Tiger Wood dalam krisis stress sebab kes scandal…padahal duit banyak dan dia bayar USD20 juta untuk tutup mulut perumpuan yang scandal dengan dia…padahal semua satu dunia dah tahu dia ada scandal dengan perumpuan tu…masih lagi dia bayar…USD 20 juta…kalau duit kita???

Lihat mereka, tidak mengerti makna matlamat hidup dan ternyata duit bukan matlamat hidup…apa lagi yang lain seperti harta…Contohnya Kereta Impian,…saya ambik contoh Kereta BMW 5 series saya, masa mula dapat memang rasa bahagia..tapi lepas 2 bulan pakai tayar kereta pecah lah…bumper clip tanggal, lampu signal tak nyala…stress saya sebab beli kereta suku juta pun banyak meragam.

Timbul rasa tak bahagia…Bila tak bahagia , saya bercadang nak jual kereta tu dan tukar yang lain….insya Allah bila dah ada saya tunjukkan. (kalau nampak kat jalan raya bila tengok lampunya memeningkan bila memandang itu lah dia…)

Kalau anda pernah lihat cerita Ip Man 2, Sifu Ip bertanya pada muridnya..” Kamu lihat Aku teror tak berkungfu…?” Muridnya menjawab “Mestilah teror sifu…sifu boleh lawan 10 orang !” Sifu Ip berkata, “Ya , benar…tapi bayangkan 20 tahun lagi…kamu sangat mudah saya nak tewaskan aku…”

Ternyata benar kata-kata Sifu Ip Man …20 tahun kemudian , dia ditewaskan oleh muridnya Bruce Lee dan sekarang Sifu Ip pun sudah ada di alam barzakh….

Teror kungfu macamana sekalipun …. akhirnya masuk ke kubur ditemani penghuni tanah. Kaya bagaimana sekalipun, wajah yang hensem pasal banyak duit makin lama makin nampak uzur dan kerepot…termasuklah artis Barat dan Malaysia.

Jadi sebenarnya apa matlamat hidup kita…?

…apa nya matlamatnya…

…renungkan, apa yang boleh beri kebahagiaan yang kekal abadi…?

Apa yang kekal….kita tahu, tak ada benda yang kekal melainkan Allah.

Jadi matlamat hidup ini jawapannya pengabdian kepada Allah. Itulah maksudnya “Siapa Diri Kita”…Kita adalah hamba Allah. Soalan mudah tapi tak ramai yang tahu menjawab…ada yang bila ditanya, siapa kamu…jawabnya “Ahmad bin Ali…itu bukan siapa kamu tapi apa nama kamu…

Bila kita dah kenal siapa diri kita, maka setiap pekerjaan yang kita lakukan akan dilakukan sebagai satu ibadah…tak kiralah sama ada bekerja kilang atau jaga tandas. Contoh jika orang yang menjaga tandas niat dalam hati Ya Allah Ya Tuhanku, aku bukan seorang alim ulama, bukan pakar ugama, tapi jadikan lah pekerjaanku ini sebagai pengabdianku kepada Mu.

Setiap kali orang yang masuk ke dalam tandas tersebut , penjaga tandas itu mendapat rahmat dan keberkatan kerana mereka yang sengsara nak buang air mempu menghilangkan sengsaraan dan beri kelegaan dan meneruskan pekerjaan masing-masing sama ada mencari rezeki untuk nafkah keluarga , bagi pendidikan anak-anak supaya menjadi orang yang berilmu dan dapat mengenal Tuhannya, dapat meneruskan kehidupan dan pergi mengerjakan solat selepas merasa lega dari kesakitan tidak buang air…itulah kebahagiaan yang diperolehi oleh penjaga tandas tadi.

Bayangkan anda sekarang, tak kira apa profesion anda. Jika anda seorang ahli perniagaan, bayangkanlah…memberi pekerjaan kepada orang ramai supaya mereka boleh memberi nafkah kepada keluarga dan melakukan amal ibadah daripada tenaga yang mereka perolehi dari setiap suapan makanan yang mereka perolehi dari bekerja dengan anda…


Jadi itulah kekuatan kita bila kita dah tahu siapa diri kita dan apa matlamat hidup kita kerana setiap pekerjaan yang ingin kita lakukan , niat kerana Allah akan menjadikan diri kita lebih berjaya, bahagia dan bersyukur.

Dalam surah Al-Mulk, ayatnya …”Maha Suci Allah yang menguasai segala kerajaan , dan Dia Maha Kuasa atas segala sesuatu…Yang menciptakan mati dan hidup, untuk menguji kamu, siapa di antara kamu yang lebih baik amalnya. Dan Dia Maha Perkasa Maha Pengampun.”

info dari hadzrinDOTcom

Wednesday, March 24, 2010

Info ADS4BUCK$

Iklankan produk anda di Ads4bucks sambil jana pendapatan lumayan. Potensi sgt besar,ranking web naik setiap hari.
Mula ditubuhkan,Nov 2008 >> ranking Alexa.com > tangga ke 2.7juta
Setahun selepas itu,Nov 2009 >> ranking Alexa.com > tangga ke 300ribu
Hari ini, Mac 2010 >> ranking Alexa.com > tangga ke 155ribu
Setiap hari pasti akan naik ranking!!

sumber dari Alexa
Target kurang dari 10 tahun >> top10 website dlm dunia (pada masa ini separuh dari populasi dunia adalah agen Ads4bucks!)
Syarikat bumiputera, baru setahun lebih ditubuhkan tapi telah ke 8 negara. Malaysia, Indonesia, Thailand, Singapura, Brunei, India, Filipina, Nepal, South Africa. Akan memasuki China, Laos & Vietnam tidak lama lagi. Bukan Jualan Langsung, MLM atau skim pelaburan. Kami berdaftar dgn SSM dan SKMM

Daftar sekarang sebagai agen Ads4bucks utk raih pendapatan lumayan. Agen berdaftar baru 40ribu++ di seluruh dunia (rakyat Malaysia ade 27 juta). Fresh market!! Potensi besar!! Agen2 dibayar insentif & komisen DGN HANYA POPULARKAN ADS4BUCKS!!
Dapat produk bernilai RM8000 di pasaran luar yg amat berguna dgn bayaran pendaftaran sebagai agen Ads4bucks serendah RM210 sekali seumur hidup.

RM210 (sekali bayar tiada maintain bulanan) >> potensi RM20k setiap bulan
RM840 (sekali bayar tiada maintain bulanan) >> potensi RM60k setiap bulan
RM2100 (sekali bayar tiada maintain bulanan) >> potensi RM140k setiap bulan
RM3150 (sekali bayar tiada maintain bulanan) >> potensi RM200k setiap bulan

Pengerusi Ads4bucks adalah Presiden Jualan Langsung Malaysia. Mendapat kepercayaan tinggi.
Disertai ramai artis tanah air seperti Man Kidal, Ameng Spring, Zamani Slam, Emma Akma, Rashdan Baba, Baggio, Rosnah Mat Aris, Shah Raja Lawak, Boy Iman, Dato’ Azizul Khamis, Yanzten Rusty Blade, Ali XPDC, Dato’ Ali Mamak, artis2 Akademi Fantasia & ramai lagi!

Dapatkan Mastika keluaran April 2010 utk mendengar cerita jutawan muda Ads4bucks,Zul Kecik yg menjadi jutawan hanya dlm tempoh 9 BULAN!! juga cerita menarik tentang Ads4bucks drpd Yanzten rusty Blade.
Atau saksikan Ads4Bucks secara LIVE di kaca TV anda pada 24 Mac 2010 jam 8.30 pagi dlm rancangan Malaysia Hari Ini (MHI) TV3. Ads4bucks semakin hebat, anda semakin ketingalan jika tidak sertai kami sekarang!

Tuesday, March 23, 2010

Project Ads4Bikers.................

Anda berminat untuk memiliki motosikal berkuasa tinggi??
bulanan dibayarkan?
insurans kemalangan diri sehingga RM10,000?

Dapatkannya di Project Ads4bikers,
dengan pendaftaran keahlian minima 1BC RM210 sahaja!!

BAGAIMANA NAK SERTAI TEAM NI??

STEP 1:
DAFTAR NAMA DISINI


STEP 2:
pilih ketegori anda:

250cc-RM210 (1BC)


600cc-RM840 (4BC)


900cc-RM2100 (10BC)



1000cc-RM3150 (15BC)


STEP 3:

Bank in jumlah RM_____ = ikut berapa “pakage cc” yang anda “decide” nak join...
ke :ACC NO :0113-0085405-52-6
NAMA :ISMAIL BIN MOKHLIS

SMS kepada: ADMIN: 012-7384296
SMS Pertama : Tarikh & Masa, Nama Bank & Jumlah..

RMXXXX yang anda telah bank in.

FIRST SMS : Date & Time Bank In, Bank Name & Amount in.

SMS Kedua : UserID Sponsor Anda, Nama ANDA, No K/P atau
Passport, Alamat Lengkap & Poskod, No HP tetap anda,
Email, Cadangan User ID anda dan CC pilihan anda.



LAYAN SELEKOH ATAU JALAN LURUS??APA PUN KAEDAHNYA MATLAMAT KITA TETAP SATU...SAMPAI DENGAN SELAMAT....
We Share….We Guide, U decide.

Saturday, March 13, 2010

Kenapa Program Afflitiate Ads4Bucks Pilihan Terbaik Anda?

Kebanyakan daripada kalangan kita yang tercari-cari jalan bagaimana hendak menjana income secara online untuk menambah pendapatan dengan masa yang terhad kerana terlalu komited dengan kerja seharian pada siang hari.

Progam Affliate adalah merupakan salah satu cabang daripada perniagaan online bagi mereka yang;

[V] masih baru a.k.a NEWBIE dalam bidang perniagaan online
[V] tidak mempunyai cukup modal untuk memulakan perniagaan online sendiri
[V] tidak tahu apa produk yang hendak diniagakan di internet
[V] tidak mempunyai produk sendiri untuk diniagakan di internet

Saya ingin berkongsi afflitiate program tempatan yang terbaik untuk mereka yang baru hendak memulakan online biz, iaitu;

sila lihat satu persatu link dibawah ini (buka tetingkap baru utk setiap page)


1) http://myadsproject.weebly.com
2) pelan pemasaran
3) produk
4) FaQ
5) Pakej

Kenapa Program ini dikatakan yang terbaik?

1. Modal Rendah, Risiko Rendah
2. Komisyen yang tinggi dan Pulangan berkali-kali!
3. Bayaran Komisyen dibayar secara langsung ke akaun bank
4. Tiada sebarang admin charges dikenakan
5. Produk Digital Berkualiti (web blog,sistem sms blaster,e-book perniagaan,software e-learning,bio card energy)
6. Web replikasi untuk tujuan promosi 24 jam sehari diberikan secara PERCUMA

Program Afflitiate adalah PILIHAN TERBAIK bagi mereka yang baru hendak menceburi bidang perniagaan online.

Ismail Mokhlis @ IM
Myads Team

ingin iklankan perniagaan anda??
iklankan perniagaan anda disini

Sunday, March 7, 2010

KUASA PENGIKLANAN INTERNET BANTU PKS

JANA JUALAN PRODUK MENEMBUSI PASARAN ANTARABANGSA,DEKATI SEHINGGA 16.9 JUTA PENGGUNA DI MALAYSIA.

KHAMIS 4 MAC 2010

KUASA pengiklanan internet tidak harus dipandang remeh,terutama dalam memastikan sesebuah syarikat kekal berdaya saing dan menerajui jualan dalam bidang masing-masing.
Justeru itu,tidak hairanlah pelbagai syarikat korporat dan multinasional sudah mula melangkah mengukuhkan asas jualan mereka menerusi pengiklanan di internet dengan menyediakan pelbagai reka bentuk web menarik,mesra pengguna dan bermaklumat.
Dengan meletakkan internet sebagai sebahagian cabang pemasaran,syarikat mampu memperoleh pelbagai nilai tambah dalam operasi seperti penjimatan kos pekerja,pengiklanan,perolehan maklumat serta mudah untuk mendekati golongan sasar mereka.

Monday, March 1, 2010

ketahui rahsia bagaimana menjana pendapatan RM200-RM500 secara harian!!

Salam bakal Usahawan Internet semua,

Saya ingin kongsikan dengan anda tentang satu peluang menjana pendapatan yang berterusan yang tidak pernah terfikir oleh anda. Mungkin anda sudah nampak peluang ini, tetapi masih mengambil masa yang lama untuk berfikir. Mengapa perlu mengambil masa terlalu lama? Dalam zaman teknologi terkini, siapa cepat merebut peluang, pasti akan berada dihadapan, manakala yang lambat akan tergolong dalam golongan orang yang kerugian.




Ramai ahli perniagaan yang telah berjaya mengakui bahawa Internet merupakan medium perniagaan yang paling berkesan buat masa ini. Bukan sahaja di Malaysia, tetapi di seluruh dunia! Jika mereka yang telah berjaya berkata demikian, mengapa tidak anda?




Segala keputusan terpulang kepada anda. Kehidupan anda, kewangan anda dan masalah anda. Tiada siapa yang mampu mengubah nasib anda melainkan diri anda sendiri. Jangan kita melihat sahaja kejayaan orang lain, tetapi hanya berpeluk tubuh serta mengatakan yang ia tidak benar. Bangkitlah! Anda berada di dunia realiti…




Jika anda serius untuk membuat perubahan dalam hidup anda, saya memberi peluang kepada anda untuk mendaftar secara PERCUMA disini. Ingat, hanya untuk yang serius sahaja.

LIHAT BUKTI-BUKTI KEJAYAAN MEREKA:











Selepas mendaftar, saya akan emailkan kepada anda langkah seterusnya, langkah yang bakal mengubah kehidupan anda. Maklumat privasi anda dijamin.